PÍŠU INDE

https://www.verim.sk/nie-ste-pokusani-majte-sa-na-pozore/ -
Medzi nimi bol aj jeden mladý muž, ktorému Boh dal milosť vidieť svojho strážneho anjela. Ten mu na jednej strane umožnil vidieť všetkých tých dobrých rehoľníkov, ktorí nedokázali uspokojiť svoj hlad po pokání, a na druhej strane mu umožnil vidieť skupinu osemnásť tisíc diablov, ktorí sa radili, akým spôsobom by mohli týchto rehoľníkov podviesť pokušením. Jeden z diablov povedal: "Ty to vôbec nechápeš. Títo rehoľníci sú tak pokorní. Ach, aká úžasná cnosť. Odumreli sebe a priľnuli k Bohu! Majú nadriadeného, ​​ktorý ich vedie tak dobre, že je nemožné vyhrať vojnu s nimi. Počkajme, kým ich nadriadený zomrie, a potom sa pokúsime vtrieť medzi nich skrze ľudí bez povolania, spôsobíme oslabenie ducha a tak si ich získame." O niečo neskôr, keď vstúpil do mesta, uvidel diabla, ktorý sedel sám vedľa brány do mesta. Jeho úlohou bolo pokúšať všetkých tých, ktorí boli vo vnútri. Tento svätý sa spýtal svojho strážneho anjela, prečo tisícky diablov pokúšajú rehoľníkov, zatiaľ čo celé mesto pokúša len jeden - a aj to len sedí na jeho kraji. Anjel mu povedal, že ľudia v meste nepotrebujú pokušenia, pretože sami v sebe majú dosť zlého, zatiaľ čo rehoľníci robili dobré skutky aj napriek všetkým pasciam, ktoré im diabol nastražil.

https://www.parlamentnelisty.sk/arena/rozhovory/Vyjadrovanie-sa-a-konanie-Hlinu-je-pre-mna-neprijatelne-Nestotoznujem-sa-so-smerovanim-KDH-pod-jeho-vedenim-hovori-Vasecka-303478 -
,,Na Západe však vidíme, že súhlas s registrovanými partnerstvami vedie nezastaviteľne o pár rokov k adopciám detí homosexuálnymi pármi. S tým nikdy nebudem súhlasiť. Dieťa potrebuje otca i matku. A preto nemôžem nikdy súhlasiť ani s registrovanými partnerstvami. Ak si títo ľudia v súkromí žijú podľa svojich tendencií a neobťažujú s tým spoločnosť, je to na ich svedomí. Nemám najmenšiu potrebu sa im do toho miešať. Ak chcú však uznanie a podporu spoločnosti, s tým nesúhlasím. Exkluzívne uznanie a podporu si zaslúži celoživotné manželstvo muža a ženy a otcovstvo i materstvo. Ibaže by sme chceli ako spoločnosť spáchať samovraždu. A to ja nechcem.Na Západe však vidíme, že súhlas s registrovanými partnerstvami vedie nezastaviteľne o pár rokov k adopciám detí homosexuálnymi pármi. S tým nikdy nebudem súhlasiť. Dieťa potrebuje otca i matku. A preto nemôžem nikdy súhlasiť ani s registrovanými partnerstvami. Ak si títo ľudia v súkromí žijú podľa svojich tendencií a neobťažujú s tým spoločnosť, je to na ich svedomí. Nemám najmenšiu potrebu sa im do toho miešať. Ak chcú však uznanie a podporu spoločnosti, s tým nesúhlasím. Exkluzívne uznanie a podporu si zaslúži celoživotné manželstvo muža a ženy a otcovstvo i materstvo. Ibaže by sme chceli ako spoločnosť spáchať samovraždu. A to ja nechcem." 

https://svetkrestanstva.postoj.sk/35681/pribeh-dvoch-zien-sv-terezia-z-lisieux-a-flannery-o-connorova -
Teréziin heroický duch sa zvlášť ukázal na konci jej života, keď trpela tak veľmi, že úprimne priznala, že nebyť viery v Krista, spáchala by samovraždu. Nedožila sa toho, aby videla sväté obrázky, ktoré ju vykresľovali ako milučké pokojné dievčatko, ktoré vyzerá, akoby bolo vzdialené od svetských strastí. Pravdepodobne by však súhlasila s O'Connorovou, že takéto vyobrazenia sa míňajú so skutočným srdcom a dušou svätých. 

https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20180820035 - Pápež pozýva celý Boží ľud na spoločné pokánie za prípady zneužívaní.
,,«Ak teda trpí jeden úd, trpia spolu s ním všetky údy» (1 Kor 12,26). Tieto slová sv. Pavla silne zaznievajú v mojom srdci, keď ešte raz musím konštatovať prežité utrpenie mnohých maloletých z dôvodu zneužívania - sexuálneho, v oblasti moci a svedomia -, spáchaného závažným počtom klerikov a zasvätených osôb. Zločin, ktorý spôsobuje hlboké rany bolesti a nemohúcnosti, hlavne u obetí, ale aj u ich rodinných príslušníkov a v celej spoločnosti, medzi veriacimi aj neveriacimi.
Hľadiac na minulosť, nebude nikdy stačiť to, čo sa robí v prosbe o odpustenie a v úsilí o nápravu spôsobených škôd. Hľadiac do budúcnosti, nebude nikdy zanedbateľné to, čo sa urobí pre oživenie kultúry schopnej zabrániť, aby sa podobné prípady nielen neopakovali, ale aby nenašli ani priestor na ich zakrývanie a pretrvávanie. Bolesť obetí a ich rodín je aj našou bolesťou, preto je naliehavo potrebné opätovne zopakovať náš záväzok zaručiť ochranu maloletých i zraniteľných dospelých. Rany obetí nikdy nevymiznú a zaväzujú nás mocne odsúdiť tieto ohavné činy, ako aj k tomu, aby sme naše sily zamerali na vykorenenie tejto kultúry smrti", uvádza Svätý Otec. 
,,S hanbou a pokáním ako cirkevné spoločenstvo priznávame, že sme nevedeli byť tam, kde sme mali byť, že sme nereagovali včas rozoznajúc rozsah a závažnosť škôd, ktoré boli spôsobené v toľkých životoch. Zanedbali sme a opustili sme maličkých. Prisvojím si slová vtedy kardinála Ratzingera, keď sa pri krížovej ceste na Veľký piatok 2005 zjednotil s bolestivým krikom mnohých obetí a dôrazne povedal: «Koľko špiny je v Cirkvi, a dokonca aj medzi tými, ktorí by v kňazstve mali patriť úplne Jemu! Koľko pýchy, koľko sebestačnosti!"

https://www.tkkbs.sk/view.php?cisloclanku=20180822032 -
Treba si na úvod ozrejmiť niekoľko skutočností. Po prvé, je jasné, že Anka by nezhrešila, aj keby sa jej nepodarilo vytrhnúť z rúk vojaka. Bol to hriech vojaka, nie Ankin. Po druhé, jej príklad nijako neznevažuje iné obete znásilnenia. Nezáleží na tom ako sa bránili, či napokon boli znásilnené alebo nie, či prežili alebo prišli o život. Vina vždy dopadá na násilníkov - nie na obete! A po tretie, nik nemá povinnosť vzdať sa svojho života pri obrane panenstva. Nič z toho nie je odkazom blahorečenia. Čo teda?
Hrdinský je každý pokus o odmietnutie násilníka, úspešný či neúspešný. A odporný zasa každý pokus o znásilnenie, bez ohľadu na jeho výsledok. Ankin príbeh nie je o výčitke znásilneným ženám - akoby sa nedostatočne bránili, lebo ich násilník nezabil. To je absolútny nezmysel. Ešte raz: znásilnená žena je obeť. Všetky iné interpretácie sú scestné. 
No v duchu presne tej istej logiky je hádam každému jasné, aké nezmyselné by bolo obviňovať ženu - ktorú násilník zabil, keď sa bránila - z toho, že nemala správne priority: veď zachovať si život je predsa dôležitejšie ako nenechať sa znásilniť!
Blahorečením sa vôbec nechce povedať, že vražda je prijateľnejšia ako znásilnenie. Veď by to bolo absurdné. Obe sú absolútne neprijateľné a ak ich chceme teoreticky porovnávať, vražda je závažnejšia. Cirkev však pri Anke hovorí, že bránila svoje panenstvo - a mala na to plné právo, aj keď pri tom prišla o život. Na tom nie je vôbec nič zvrátené. Avšak blahorečenie zasahuje inú rovinu, než na akú sa zameralo pobúrenie rozhorčených komentátorov. Blahorečenie neporovnáva. Nekladie život a panenstvo do sporu.
Predmetom Ankinej vôle bola hodnota panenstva, avšak chápaná vo svetle nadprirodzenej viery, nielen z ľudského hľadiska.
Cieľom jej vôle nebola smrť, ani príklad ľudského hrdinstva, akokoľvek vzácny. Za to by ich Cirkev nesvätorečila. Do zoznamu svätých sa dostali kvôli položeniu vlastného života za hodnoty, ktoré spoznali ako vyššie než pozemský život, avšak vo svetle nadprirodzenej viery.


https://www.bezhranicna.sk/clanky/okupacia-hodnot/ - 
Dnes to však nie sú tanky a bezcitné vojská, ktoré nám kradnú slobodu, ale nezriadený liberalizmus, ktorý nám kradne hodnoty. Cielene a bezcitne. Samozrejme, celé ľudstvo sa poučilo z dejín, ktoré boli sprevádzané násilím a utláčaním. Najmä západné krajiny, ktoré už dávno fungujú na trendoch povolených potratov, sobášov párov rovnakého pohlavia a adopcie detí, pre takéto páry atď. dobre vedia, že ak chcú svoje "hodnoty" presadiť ďalej, musia hrať úplne iné pesničky, aké sa hrali v minulosti, keď sa nám niekto snažil vnútiť svoje postoje a svoje zákony. Nemieria na nás zbraňami. Usmievajú sa, sú naoko láskaví a vľúdni.

Si pro-life? Si proti zväzkom párov rovnakého pohlavia a proti tomu, aby si mohli adoptovať deti? Nepodporuješ dúhové pochody? Nesúhlasíš s eutanáziou? Ak si na tieto otázky odpovedal áno, tak si automaticky nepriateľom a nežiaducim elementom.
Zavrieť ťa nemôžu, zabiť takisto nie, ani vyhodiť z práce či zo školy. Môžu však iné. Vysmejú ťa ako psa s ružovou srsťou. Vysmejú a pošliapu všetko, čomu veríš.

https://www.noviny.sk/zahranicie/364392-papez-frantisek-spravanie-knazov-je-hanba-zradu-dovery-treba-riesit - 
Sexuálne zneužívanie zo strany kňazov, označil pápež za hanbu a pobúrenie. Ich správanie, podľa jeho slov, vyvoláva zlyhania cirkvi u všetkých kresťanov,a to oprávnene. Podľa agentúry AFP sa od roku 2002 prihlásilo viac ako 14,5 tisíc ľudí, ktorí sa stali v mladosti obeťami sexuálneho zneužívania predstaviteľmi cirkvi. 

https://kaem.sk/2018/08/28/som-manzel-a-otec-potrebujem-ja-a-moja-rodina-spolocenstvo/ -
Chcem sa s vami podeliť o pár dôvodov, prečo som sa rozhodol, že pre našu rodinu bude spoločenstvo niečím dôležitým. Nepíšem to preto, lebo by sa mi nechcelo opúšťať veci, ktorými som žil pred svadbou, píšem to ako - a čoraz viac si to uvedomujem - kľúčovú časť toho, čo pre mňa znamená byť dobrým manželom a otcom.

https://modlitba.sk/?p=13230 - Apatia môže byť nebezpečnejšia ako smrteľné hriechy, hovorí páter Pio. Paradoxne, tieto sú ľahšie prekonateľné.  Potrebuješ sa modliť? Modlil som sa včera. Mám pokojne hovoriť s deťmi bez toho, aby som kričal? Rozčuľujú ma. Okrem toho - toľkokrát som sa snažil ... stojí to vôbec za to, aby som nejaký zámer uskutočnil? Nebudem hlúpy, nikto to predsa nerobí.

Boh mi dáva iba niekoľko rokov na zemi. Chce, aby som ich dobre využil. To nemusí nutne znamenať, že potrebujem evanjelizovať milióny ľudí (alebo možno aj áno, nebojte sa, keď je plán iný, len poproste Pána, čo by ste mali robiť). Aj ten najmenší a najtichší život má pre Neho obrovskú hodnotu.  

https://www.verim.sk/vizia-benedikta-xvi-o-buducnosti-cirkvi/ - 
,,Bude to pre Cirkev ťažké, pretože proces jej kryštalizácie a očistenia ju bude stáť veľmi cennej energie. To všetko ju zúboží a spôsobí, že sa stane Cirkvou pokory. Bude to proces o to náročnejší, keďže sa bude musieť zbaviť sektárskej úzkoprsosti ako aj pompéznej svojvôle. Možno predpokladať, že to všetko potrvá dlhšie. Ale keď prejdeme touto skúškou preosievania, začne z duchovnej a zjednodušenej Cirkvi prúdiť veľká sila."
- Benedikt XVI.

https://www.ruksak.sk/sebaprijatie.htm - 
Že žiješ, nebol tvoj nápad, a že dýchaš, nebolo tvoje rozhodnutie. 
Že žiješ, bol nápad niekoho iného, a že dýchaš, bol Jeho dar tebe.
Nikto nemyslí a necíti a nekoná tak ako ty, a nikto sa nesmeje tak, ako to robievaš ty.
Nikto nevidí oblohu presne tak ako ty a nikto nevie presne to isté, čo vieš ty.
Tvoju tvár nemá nikto iný na tomto svete a také oči máš len ty.
Nikto iný nežije presne tak ako ty. Ty si chcený, žiadna náhoda, žiadna nálada prírody.
Je celkom jedno, či tvoja pieseň života je v e mol alebo v E dur. 
TY si geniálna Božia myšlienka!



https://www.cestaplus.sk/baterka/datum/27-10-2014

Kto sa cítil na pokraji spoločnosti a zavrhnutý Bohom, pri Ježišovi zrazu vie, že je Bohom milovaný napriek všetkému a je Ním prijímaný. Jednoducho, Ježiš ľuďom navracal ich dôstojnosť. Viac než všetko ostatné obnovoval to, kým boli - Božími deťmi. A to najmä v ich vlastných očiach. 
Ondrej Chrvala, cestaplus.sk



https://www.cestaplus.sk/baterka/datum/29-05-2016

Ako zúfalo chceme byť milovaní. Snažíme sa zo všetkých síl, aby sme sa zapáčili tým, ktorých milujeme, aby sa aj oni rozhodli milovať nás. Ešte aj do vzťahu k Bohu prenášame tento koncept zásluh - modlíme sa, robíme dobré skutky, aby sme si zaslúžili Božiu lásku.
Tomáš Jellúš, cestaplus.sk

https://www.cestaplus.sk/stoosemdesiatstupnov/nazov/velmi-dobre

Láska si nepamätá naše previnenia. Tak sa píše v Biblii. A na každú moju otázku, zaváhanie, pochybovanie má stále tú istú jednoduchú a predsa veľmi hlbokú odpoveď: "A stále ťa milujem." Stále.

https://www.cestaplus.sk/baterka/datum/10-01-2016

Ježiš "prepožičiava" svoju úlohu mesiášstva nám ľuďom. Keď sa pre druhého stávame záchranou a prinášame mu kúsok svetla do tmy jeho života. Kam sa Ježiš nemôže dostať priamo, tam posiela dobrých ľudí, ktorí iným svietia na ceste života. Nemá nás za bábky, ale za skutočných reálnych partnerov, s ktorými spolupracuje. Dôveruje nám, že keď nám zverí starosť o konkrétneho človeka, tak ho nezraníme, nezradíme, neopustíme. 

https://www.cestaplus.sk/baterka/datum/06-04-2016

Môžeme veriť, dôverovať naším drahým, priateľom, nášmu Bohu, že nás majú radi?

https://www.cestaplus.sk/baterka/datum/13-04-2016

Máme strach pred odohnatím, pred sklamaním sa vo vzťahoch. Tento strach je až tak veľký, že veľká časť oslovenia druhého sa už deje najmä cez internetové a telefonické služby a nie osobne, aby prípadné odmietnutie nebolelo až tak veľmi. 

https://www.cestaplus.sk/baterka/datum/17-04-2016

Potrebujeme mať istotu, že nevstúpi do nášho života zrada, odmietnutie, odchod. Vie to aj Ježiš a preto nás dnes v každej vete evanjelia uisťuje - nik mi ich nevytrhne z ruky.

https://www.cestaplus.sk/baterka/datum/24-04-2016

Judášov problém nakoniec nebola ani tak jeho zrada, veď aj Peter spravil podobné. Ale Judáš nebol schopný prijať odpustenie a lásku a pod tlakom výčitiek sa stratil do ničoty. Jeho hrdosť bola väčšia ako jeho láska.

https://sk.radiovaticana.va/news/2016/07/31/hom%C3%ADlia_sv%C3%A4t%C3%A9ho_otca_franti%C5%A1ka_pri_z%C3%A1vere%C4%8Dnej_om%C5%A1i_sdm_2016_/1248223

Zachej nedokázal vidieť Učiteľa, pretože bol malý. Aj dnes nám hrozí riziko byť ďaleko od Ježiša, pretože sa necítime na dostatočnej úrovni, pretože máme nízke vedomie hodnoty seba samých. Je to veľké pokušenie, ktoré sa netýka len sebaúcty, ale dotýka sa aj viery. Lebo viera nám hovorí, že sme "Božími deťmi, a nimi [naozaj] sme" (1 Jn 3,1).
Sme milovanými Božími deťmi. Vždy. Chápete teda, že neprijať sa, byť nespokojný a myslieť o sebe negatívne, značí nerozpoznať svoju najvlastnejšiu identitu: je to ako odvracať sa na inú stranu, zatiaľ čo Boh chce spočinúť svojím pohľadom na mne. V jeho očiach si vzácny a tvoja hodnota je nesmierna.

© 2016 Worlds Collide. práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky